17 oktobris, 2010

Knupīša turētājs (Paldies Ligy par konsultāciju)

Vēl vien vieta, kur iespējams piedabūt izšuvumu, ir knupīša turētājs. Tad nu šoreiz soli pa solim process, kā tādu lietu izgatavot.
Izejmateriāli:
izšuvums
sintepons
kartons vai plastikāta paliktnis
filcs
vizītkartes piespraude
superlīme
lenta
un, protams, šķēres, diegi un adata


Izšuvumam apgriež nedaudz malas.
Izgriež stingru pamatu izvēlētajā formā (es klasiski izvēlos apli, bet var jau arī daudzstūri vai kvadrātu) no kartona vai arī, kā es, no plastikāta paliktņa. Es izstrādājumiem, kurus kādreiz var savajadzēties izmazgāt (un visas lietas, kas saistītas ar bērniem, ir jāmazgā bieži), parasti izvēlos mazgājamus materiālus.
Izgriež sinteponu tanī pašā formā un izmērā.


Izšuvumu iecentrē un sāk nostiept ar diega palīdzību.


Es parasti nostiepjot vispirms savelku visas 4 pretējās malas, tad apgriežu otrādi, pārliecinos, ka joprojām izšuvums ir tur, kur vēlos, un tad turpinu vilkt malas kopā, līdz labā puse ir kā vēlos un kreisā puse izskatās šādi.


Tad nogriež lentu 2x garāku kā vajag. Man teica (paldies Ligy par konsultāciju) ka ieteicamais garums  rezultātā esot ap 20 cm. Tad nu es griežu 50cm garu lentu, loku uz pusēm un vaļējos galus piešuju nostieptajai piespraudei centrā.


Izgriež attiecīgās formas un izmēra filca otro pusīti piespraudei. Filcu jāgriež apmēram milimetru lielāku kā piespraude! un ar pieskaņotas krāsas diegu (vai žilku) piešuj pie piespraudes.


Vizītkartes piespraudei atķibina nost saspraužamo adatu (ja tāda tur ir klāt) un apgriež plastmasu līdz izskatās šādi.


Pielīmē ar superlīmi pie filca un izdomā, kā to visu palikt zem sloga, lai kādu stundiņu kārtīgi pielīmējas :D


Pēdējais darbiņš ir ar to lentu. Var atstāt kā ir, var izrotāt ar pērlītēm, var vienkārši ik pa pāris centimetriem ar piemērotu diedziņu sašūt abas lentītes kopā, protams, atstājot galā pietiekami lielu cilpu, lai caur to varētu izvilkt knupīti ;)

Nav komentāru: